Az Airbnb-ről legalább háromféle történetet el lehet mondani. Az egyik, hogy a startup meglátta a rést a hotelszakma üzleti modelljébe, és oda betelepedve szétfeszíti az ipart. A másik, hogy a szilícium-völgyi startupok gyakori módszerével élve a szürkezónában mozog, a városokra és az ott lakók életére gyakorolt hatása pedig gyakran negatív. Ilyen például az albérleti piac árainak emelkedése, ami az Airbnb elterjedését követte.

A harmadik történet pedig arról szól, hogy minden káros tendencia mellett vannak szeretnivaló sarkai a szállásportálnak. A nyaralós- és dizájnmagazinok nagy nyári trükkje, hogy olyan szállásokat mutatnak be, amelyek nem szokványosak. Szóval nem egy hotelszoba, hanem legalábbis hajó kabin – ilyenben airbnbztem már, ha 170 centinél magasabbak, nem ajánlom – vagy fatetőre épült ház, a vadonban lévő kunyhó. Amit pedig a napokban kapott fel a Thrillist: egy két hálószobás, beagle kutya alakú ház Idahóban. És nem csak a ház kutya alakú, hanem bent a díszítés is beagle beagle hátán. A szállás pedig természetesen kutyabarát.

Ebben pedig van egy hatalmas tanulság. Vannak, akik az Airbnb-n élményeket kínálnak, nem egyszerűen szállást. Az ilyen marketing pedig ragadós. Olyan ez, mint amikor egy utazós bankkártyát nem a remek pénzváltási árfolyammal akarnak eladni, hanem annak a képével, hogy az olasz tengerparton bámulni a naplementét egy pohár Aperollal annyira nem is rossz dolog. Csak a beagle ház még zsigeribb, nem reklámnak van tervezve. Nagy kérdés, hogy milyen ehhez hasonló történeteket tud magáról elmondani a fintech.
Szólj hozzá