A legújabb tőkebevonással a pályafutását egy iPhone-hoz csatlakoztatható kártyaolvasóval kezdő Stripe húszmilliárd dollárra értékelt céggé vált.


A szám különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy 2016-ban még csak 9,2 milliárd dollárra értékelték a céget. A most megszerzett pénzzel a dinamikusan fejlődő dél-kelet-ázsiai piacra próbál majd betörni az amerikai fintech. Nem lesz egyszerű dolga, a kínai óriáscégek fintech szárnyai erősen jelen vannak, Indiáért pedig folyik a harc.
A Stripe úgy véli, hogy három éven belül 500 millió ügyfelet tud szerezni a dél-kelet-ázsiai és az indiai térségben. A terjeszkedést egy új szingapúri mérnöki központ megnyitásával kezdik.
A cég jelenleg 25 országban működik. Üzleti modelljük mindenhol ugyanaz, a rendszerük által kezelt tranzakciók után kapnak jutalékot. A fizetési bizniszt azonban a közelmúltban bővítették hitel- és betéti kártyák kibocsátásával, és előfizetéses modellek kezelésével is.
A Stripe remek helyzetben van a növekedéshez. Olyan ügyfelei vannak, mint a Google, az Uber és keleti konkurenciája, a Didi, de kezel Stripe-os fizetést a Spotify is. A cég ügyesen lépett ki a kezdetben betöltött szerepéből, hogy ők lennének a startupok egyszerűen beüzemelhető fizetési megoldása.
Szólj hozzá