Vacak nyara és rossznak kinéző ősze van a brit bankoknak. Folyamatosak a kimaradások, az ügyfelek pedig egyre mérgesebbek.

Lassan minden hétre jut egy brit banki baki. Tegnapra pedig rögtön négy is történt. A nap a Barclays online rendszerének hibájával kezdődött, majd szolidaritásból a RBS, a NatWest és az Ulster Bank online szolgáltatásai is gyengélkedni kezdtek. Ez az ügyfelek szintjén leginkább úgy jelent meg, hogy bármennyire próbálkoztak, nem tudtak hozzáférni a fiókjukhoz. Az ATM-rendszerrel, a telefonos bankolással és bankfiókban elérhető szolgáltatásokkal azonban nem volt gond – írja a Finextra.
A Barclayst tizenkét óra alatt tudta kijavítani az összeomlott rendszerét. Közben a bank ügyfelei telepanaszkodták a Twittert és más közösségi oldalakat. A jelenség nem újszerű, a TSB, a Tesco Bank és a gyenge hitelminősítésű ügyfeleknek nyitott Cashplus neobank is küzdött idén nyáron informatikai kihívásokkal.
Melyik ujjamat harapjam meg?
A helyzet iróniája, hogy a nyár legégőbb incidensét elszenvedő TSB-nél azért nem működtek szolgáltatások napokig, mert a pénzintézet új informatikai rendszerre állt át. Ez mindig nagy és kockázatos feladatnak számít, a TSB-nél pedig egyes kockázatokat nem mértek fel megfelelően.
A Barclays mai üzemzavarát kommentáló informatikusok azonban a régi, toldozott-foldozott informatikai rendszert és az üzembe helyezés óta ráépített újabb funkciókat tartják a fő oknak. A bank egyelőre nem hozta nyilvánosságra, mi volt a probléma oka, de nem nehéz elhinni, hogy egy húsz-harminc éve javítgatott szoftver lehet a ludas.
A Cashplus, amely szintén szeptemberben produkált egy látványos leállást, startupként működik, egyelőre teljes banki licence sincsen. Emiatt, és mert a bank az ország leggördülékenyebb szolgáltatását kínálja reklámjaiban, egy parlamenti vizsgálóbizottság előtt is meg kell jelennie a cég képviselőinek.
Szólj hozzá