Nyolc hónap tervezgetés és programozás után elindult a georgiai TBC bank digitális neobankja.
Nyolc hónap alatt hozott létre egy neobankot a georgiai (korábban: Grúzia), TBC Bank. A gyors induláshoz persze kellett egy trükk. A neobank a TBC licencét használja, ennyi idő alatt sajátot nem tudott volna szerezni. Azonban nem ők az első frissen induló pénzintézet, amely valamilyen partnerséggel oldja meg a piacra lépést.
A Space nevű új pénzintézet júniusban indult el, és 65 ezer ügyfelet gyűjtött be. A neobank az 1992-ben 500 dolláros alaptőkével elindított, és mára az ország egyik jelentő TBC Bank eddigi legnagyobb innovációs projektje.
Lasha Gurgenidze, a projektért felelős vezető azt nyilatkozta a Bank Innovationnek, hogy fő céljuk volt a költségek alacsonyan tartása. Kis csapat vett részt a bank építésében, felhőalapú szoftverekkel és agilis projektmódzsertannal dolgoztak.
Sok neobank azért bukik meg, mert magasak a működési költségei
– mondta Gurgenidze.
A Space jelenleg húsz fővel üzemel, és a vezető nem is tervezi, hogy valaha száz fő felé növelné a csapat méretét. Úgy érzi, hogy az ügyfelek számának növekedétével sem lesz arra szükség, hogy tizesével vegyeék fel az embereket.
A Space alapját a Mambu szoftverszolgáltatásként megvásárolható banki rendszer jelenti. Az ügyfélkapcsolati rendszert a Salesforce-tól vették, az integrációt az ukrán Corezoid biztosította. A neobank úgy épült fel, mint egy legóépület. A bank egyelőre folyószámlát, megtakarítási számlát, hitelt, befektetési termékeket és egy Visa által kibocsátott betéti kártyát tud nyújtani az ügyfeleknek. De a modern, API-s felépítés miatt bármilyen irányba képes bővülni.
Szólj hozzá