Tudjátok, hogy mennyit költünk egy évben videojátékokra és ahhoz kapcsolódó dolgokra? 28 milliárd forintot. Ennyivel már megéri foglalkozni.

(fotó: Dota2 / Valve)
Közhelyszerű azt megállapítani, hogy ma már mindenki videojátékozik. A kilencvenes évek tetris kütyüi, az irodák teljes leállítására képes 2048, a kávészüneteket kitöltő pasziánsz vagy a minden korosztályt elérő egyszerű netes játékok ezt már bizonyították. Nem csak az gamer, aki camo mintás pólóban játssza a Battlefieldet a konzol előtt, hanem az is, aki cigiszünet helyett mahjongozik a gépen.
Az eNET Internetkutató 2017-es felmérése szerint a férfiak 61 százaléka, a nőknek pedig 54 százaléka játszik videojátékokkal. Átlagosan heti 1-2 órát töltenek ezzel, csupán a játékosok négy százaléka mondta azt, hogy heti húsz óránál is többet ül a videojáték előtt.
A legnépszerűbb játéktípusok továbbra is a kártya-, a szókereső és a stratégiai játékok
– áll az eNET közleményében.
A 18 és 65 közöttiek 78 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és 70 százalék szokott is játszani a mobilján.
És hogy ez hogyan fintech?
Úgy hogy a játékosok pénzt költenek. Egyrészt eszközökre, amely a hazai e-kereskedelben látszik meg. Másrészt olyan rendezvényekre, mint a PlayIT Show. Harmadrészt pedig a játékon belüli előnyöket vagy esetenként csak az egyedi kinézetet is pénzzel lehet megváltani. A játékosok egyharmada vesz játékot, ugyanígy egyharmaduk alkalmazásboltból töli le a játékokat. Az offline bolti vásárlás pedig nem túlzottan jellemző. Azaz ennek a 28 milliárd forintnak a nagy részét online költik el.
Szólj hozzá