Az adatavagyon kiaknázása helyett az ügyfelek megvédéséről beszél ez a neobank. Elég ez a sikerhez?
Kő alatt kell élni ahhoz, hogy az embert elkerülje a Facebook és a Cambridge Analytica (CA) botránya. Akik mégis kimaradtak belőle, azoknak azt érdemes tudniuk, hogy a CA ötvenmillió amerikai választó adatait szerezte meg a közösségi oldaltól, majd ezekre építve kampányolt Trump mellett.
A kirobbanó botrány miatt alacsony fordulatszámon pörög egy „töröljük magunkat a Facebookról” közösségi kampány. A Facebook részvényárfolyamat pedig esett egy szépet.
Ilyen helyzetben ügyes egy olyan neobanknak lépni, amelynek a fő üzenete, hogy elsődleges fontosságúnak tartják az ügyfeleik adatait. Annál is inkább, mert a pénzügyi szférában az adatvagyon feldolgozásáról több szó esett mostanában, mint annak biztonságba helyezéséről. A bunq nevű, holland neobank viszont ezt az üzenetet a zászlajára tűzve indul a spanyol és az olasz piac meghódítására. Emellett egy fontos funkciót kínálnak még: az Apple Payt.
A bunq a biztonság terén is újított: a Mastercard Identity Check nevű technológiát építette be rendszerébe. Ez egy olyan titkos kód, ami a kártyát az illetéktelen felhasználástól védi. A bunq annyit újított ezen, hogy hosszú jelsző vagy kód helyett egy QR-kódba rejtette el az azonosító információt.
Szólj hozzá