Egyre népszerűbb Európában az egyérintéses fizetés. Tavaly a tranzakciók 38 százalékát már ezzel a módszerrel hajtották végre.
Az átlagos európainál is jobban érdeklik a magyarokat a fizetős kütyük. Míg az európaiak 24 százaléka szeretne karórával, kulcstartóval vagy karkötővel fizetni addig a magyaroknál 27 százalék ez az arány a Mastercard felmérése szerint.
Az ilyen eszközök elterjedését gátló okok közül a visszaéléstől való félelem csökkent a legnagyobb arányban. Hollandiában 41 százalékkal, Spanyolországban 33 százalékkal, az Egyesült Királyságban pedig 31 százalékkal mérséklődött ez a félelem. Az előbbihez hozzájárult az is, hogy az ABM AMRO bankkal közreműködve Hollandiában zajlik az az 500 fős teszt, amely a viselhető eszközök hasznosságát méri fel.
A vásárlók egyérintéses technológiába vetett bizalma nagyobb, mint bármikor ezelőtt
– mondta Paolo Battiston, a Mastercard digitális fizetésért felelős ügyvezető alelnöke.
A tavalyi év során 42 százalékkal nőtt az egyérintéses fizetést elfogadó helyek száma. A tranzakciók 38 százaléka történt ezzel a technológiával.
Szólj hozzá