Kényelmesek, jól használhatók a nagy bankok appjai, sőt még érdekes funkciókat is kínálnak. Nagyon gyorsan tanulnak a pénzintézetek.

Kényelmesek, jól használhatók a nagy bankok appjai, sőt még érdekes funkciókat is kínálnak. Nagyon gyorsan tanulnak a pénzintézetek.

Főleg online és mobilos felülete van a N26-nak, fiókkal nem bajlódnak. Mi van ha eltanulják ezt tőlük a bankok?
Főleg online és mobilos felülete van a N26-nak, fiókkal nem bajlódnak. Mi van, ha eltanulják ezt tőlük a bankok?
(fotó: Number26)

„Mikor lettek a pénzügyi óriások appjai hirtelen jók?” – teszi fel a kérdést a Verge cikke. Chris Welch arra csodálkozik rá, hogy egy év alatt megjavultak azok a banki alkalmazások, amelyek többnyire csak kénytelenségből voltak fent a telefonján.

Hirtelen könnyen használhatóvá váltak. Letilthatom a betéti kártyámat, ha nem találom, de még nem gondolom, hogy elvesztettem. És aztán egy tappintással visszakapcsolhatom – ez olyasmi, amihez korábban mindig telefonálni kellett

– írja Welch.

Az újságíró szerint az ujjlenyomatos azonosítás volt az első lépcső. Nem azért, mert erre volt a legnagyobb szükség, hanem mert menő volt. Aztán megjelent az okostelefonos pénzkivétel a bankautomatákból.

Egyszerűen letiltható bankkártya, ez is egy fintech appban jött először szembe
Egyszerűen letiltható bankkártya, ez is egy fintech appban jött először szembe
(fotó: Mondo)

A folytatás pedig az, hogy az ügyfelek számára kényelmesebb legyen az élet. Már nem telefonálnak a bankok, ha gyanús forgalmat észlelnek, hanem letiltják azt, és smsben értesítik az ügyfelüket. Ha mégis tévesen ítélte volna meg a bank, egy smsben lehet kérni, hogy engedjék át a tranzakciót.

Nem fogták ki teljesen a szelet a fintechek vitorlájából

Vannak olyan funkciók, amelyeket a fintechek betölthetnek. A Venmo által lehetővé tett pénzküldés vagy azok a költésfigyelő appok, amelyek szólnak, ha több pénzünk megy el, mint amit keresünk, hasznosak. Welch szerint azonban a banki appok értékelései az appboltokban jelzik, hogy az ügyfelek többnyire elégedettek. Az appok átlagosan négy és fél csillagot kaptak, kivétel a Wells Fargo, aminek az iOS alkalmazása pocsékul sikerült.

A cikk szerint ettől nem kell jobban bízni a bankokban. A Wells Frago hamis számlanyitási ügye még valószínűleg mindenkinek rémlik. De azt el kell ismerni, hogy iszonyú gyorsan eltanulták a fintechektől, mire vágynak az emberek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?