Lassan növekszik azoknak az aránya, akik chatbottal beszélgetve akarják megoldatni a problémáikat. Az emberi ügyintézők azért még nagyobb becsben állnak.

Lassan növekszik azoknak az aránya, akik chatbottal beszélgetve akarják megoldatni a problémáikat. Az emberi ügyintézők azért még nagyobb becsben állnak.

robotok2
Idén a robot a divat

Az ipari szoftverekben utazó Aspect felmérése szerint az emberek 44 százaléka már szívesen használna chatrobotot vagy bármely más, mesterséges intelligenciára épülő asszisztenst. Ez egyrészt növekedést jelent a tavalyi felméréshez képest, de az áttörést még nem érték el a chatbotok.

Az már biztosan látszik, hogy 2016 a chatrobotok éve volt. Minden cég, aminek volt négy-öt szabad mérnöke, kipróbálta magát a területen. Voltak már olyan extrém sikerek is, mint a parkolócetliket megreklamáló, egy diák által fejlesztett robot. Az igazi „ahogy a nagy könyvben meg van írva” beszélgetőrobotra még vár a piac.

Érezhetően növekszenek az ügyfeleket érő frusztráló élmények, és az is, hogy nő az érdeklődés az automata technológia iránt. Azt hiszem, a kettő egyszerre hat

– mondta Tim Drayer, az Aspect szóvivője.

Arra nem lehet panasz, hogy az emberek ne lennének kíváncsiak

Az érdeklődés abban is megmutatkozik, hogy a válaszadók 76 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy vásárlás, megrendelés vagy ügyfélszolgálati ügyintézés során vagy automata kiszolgálásra vagy olyan ügyintézőre vágyik, aki a korábbi kapcsolatfelvételekkel tisztában van, és személyessé teszi az ügyintézést.

A válaszadók 88 százaléka ugyanakkor azt is igényli, hogy egy emberi ügyintéző egyszerűen átvehesse az ügyet a robottól. Ez arra utal, hogy nem mindenki bízik abban, hogy a robot képes lesz megoldani a problémákat. Drayer szerint az elfogadottságot és a bizalmat a technológia elterjedése hozza majd magával.

Az elterjedés alatt biztosan nem a robotok számát értette a szóvivő. Csak a Facebook Messengeren 34 ezer különböző chatbottal lehet csevegni. A virtuális asszisztensek pedig az összes lényeges mobilplatformon ott vannak. Ez egyelőre arra volt elég, hogy a válaszadók 61 százaléka gondolja úgy, hogy egyszerűbb feladatokra már most alkalmas a mesterséges intelligencia.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?