A brit Monzo mindent megtett, hogy a nevének megváltoztatása jól sikerüljön. A régi haverok így is találtak fogást a bankon. A végén mindenki röhögött egy jót.

Azt hitted, hogy a bankárok komoly emberek? Kénytelen leszel újragondolni a dolgot.

getmonzo
Egyik cégvezető sem szereti, ha más cég reklámja jön be az oldalán
(fotó: Starling)

A brit Mondo bank, amely közösségi finanszírozással szedte össze tőkéjének egy részét, iszonyatos problémával szembesült a közelmúltban. Alig indult el, egy másik Mondo nevű cég miatt mégis kénytelen volt megváltoztatni a nevét.

Az új név megtalálására szerveztek játékot, megszavaztatták a rajongókat, az összes módszert bevetették, hogy sztorit csináljanak a kényszerű helyzetből. És miközben a népek szavaztak, felvásárolták a legnépszerűbb névváltozatokhoz kapcsolódó webcímeket. Most legalább húsz olyan cím van a birtokukban, amik elvetett nevekhez tartoznak.

Még webbankja sincs a Mondónak, csak egy appot fognak adni
A lényeg marad: a Monzo is a mobilon bankolókat akarja kiszolgálni
(fotó: (Forrás: Mondo))

Egy hibát azonban elkövettek a most már Monzónak hívott bank emberei. A bank régi GetMondo.co.uk címéhez nagyon hasonló GetMonzo.co.uk címet nem vették meg. A címre egy másik angol neobank, a Starling tette rá a kezét.

Amikor hallottuk az új névről szóló pletykákat, megnéztük, hogy bejegyezték-e már a trademarkot, de még csak előjegyzésben volt. Utána észrevettük, hogy néhány Monzo bankos címet nem vettek meg. Túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen. Nem tudtunk ellenállni a lehetőségnek

– mondta Anne Boden, a Starling vezetője.

A Starling nagyon visszafogottan bánt a megszerzett webcímmel. Egy olyan oldalt raktak ki, amin a vezető személyesen gratulál az új márkanévhez. És amin természetesen viszonylag nagyban látszik a bank logója. Később úgy állították át az oldalt, hogy a linkek a Starling regisztrációs felületére vigyenek. A vicc egy hétvégéig élt. Most, hogy már nem vicces, el fogják árverezni a domaint, a befolyó pénzt pedig jótékony célra ajánlják fel.

A Starling a mobilban és a mesterséges intelligenciában hisz
A Starling a mobilban és a mesterséges intelligenciában hisz

És hogy miért volt mindez? A Monzo alapítója, Tom Blomfield ott volt a Starling indulásakor. Amikor pedig úgy döntött, hogy saját bankot alapít, nem egyedül hagyta ott a Starlingot, de három embert is magával vitt. Örök haragra nem ad okot egy ilyen lépés, de egy kis csipkelődéshez csinál kedvet.

Ráadásul Boden nagyon jól tudja, milyen dolog átnevezni egy céget. A Starling BankPossible néven indult, de egy trademark vita miatt kénytelenek voltak megváltoztatni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?