Az eurozónában már minden országban jelen vannak, a további terjeszkedés ütemtervéről azonban még nem mondanak konkrétumokat. Az viszont biztos, hogy ott vagyunk a célok között.

Az eurozónában már minden országban jelen vannak, a további terjeszkedés ütemtervéről azonban még nem mondanak konkrétumokat. Az viszont biztos, hogy ott vagyunk a célok között.

(Forrás: N26)
(Forrás: N26)

Átlépte a háromszázezret a legmenőbb európai neobank, a N26 ügyfeleinek a száma. A szám pedig napi ezerrel bővül.

Az N26 egyelőre csak az eurozóna országaiban elérhető. Az ügyfelek oroszlánrésze még mindig a bank elsődleges piacán, Németországban és Ausztriában található, de például harmincezer francia és tízezer spanyol és ír is döntött már úgy, hogy az appos bankra cseréli régi pénzintézetét. Ha Magyarországról akarunk regisztrálni, akkor bekér néhány adatot, majd közli, hogy egyelőre nem fejezhetjük be a folyamatot.

Jönnének, de még nem tudják mikor

Meg is kérdeztük az N26-ot, hogy várható-e a terjeszkedés az EU saját valutát használó tagjai felé. „Több tényező van, amit megvizsgálunk, amikor eldöntjük, melyik országokba terjeszkedünk tovább. A cél azonban az, hogy az összes európai felhasználót kiszolgáljuk. Reméljük, hogy a közeli jövőben folytatjuk is a terjeszkedést” – válaszolta kérdésünkre Max Brenssell, az N26 csapatának tagja. Konkrét dátum azonban még nincsen – tette hozzá Helena Treeck, a cég sajtószóvivője.

Az N26 nem sima neobankként vagy kihívó bankként definiálja magát. A szóvivő szerint az első teljesen mobilos, páneurópai bank szeretnének lenni. És bár megszerezték a teljes Európára a pénzügyi licencet, nem pénzügyi cégként gondolnak magukra. „Az N26 a legmélyén technológiai cég maradt. A technológiát használjuk arra, hogy minden banki terméket és felhasználói élményt úgy alakítsunk át, hogy egyszerűbb és felhasználóbarátabb legyen” – mondta Max Brenssell. Példaként a bankon belüli azonnali pénzküldést, a számlaaktivitásról szóló azonnali push üzeneteket hozta a szakember. „Fontos alapelv, hogy az ügyfelek teljesen átlássák és urai legyenek a pénzügyeiknek” – mondta Brenssell.

„A PSD2 hatályba lépése tovább fogja növelni a versenyt és az innovációt a banki szektorban, ez pedig az ügyfelek érdekét szolgálja” – mondta Brenssell. A szakember szerint az N26-nak komoly lehetőségeket nyújt a szabályozás, mert új, modern informatikai infrastruktúrával rendelkezik, ami izgalmas partneri kapcsolatok felépítését teszi lehetővé. A cég fintech csomópontot akar építeni. Ez eddig is látszott az N26 működésében: eredetileg a Wirecard szolgáltatására építették a banki termékeiket, az országok közti pénzküldést pedig a Transferwise hálózatán valósítják meg.

Az apró lépésekben, partnerségeken keresztül történő építkezés nem csak a fintech jelleg miatt logikus. A N26 ugyan 1,8 milliárd eurónyi fizetést dolgozott fel 2016-ban, és 10 millió darab kártyás tranzakciót kezelt a rendszere, a nagy európai bankokkal összehasonlítva még mindig aprónak számít a cég. Igazán komoly kihívóvá akkor válik, ha tízmilliószámra lesznek ügyfelei.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?