A két legnagyobb online kereskedőház szerint a csomagok kilencven százaléka megérkezik a karácsonyfa alá. Nem a karácsonyi rendelések borították a rendszert.

A két legnagyobb online kereskedőház szerint a csomagok kilencven százaléka megérkezik a karácsonyfa alá.

dpd
(Fotó: FiliusRucilo / Flickr CC-BY)
(fotó: FiliusRucilo / Flickr CC-BY)

Legalább egy hete pánikol azon az ország, hogy a végsőkig leterhelt posta és a futárszolgálatok az ünnep előtt meghozzák-e a netről rendelt ajándékokat. Megkérdeztük a két legnagyobb online boltot, az Extreme Digitalt és az eMAG-ot, hogy ők hogyan látták a karácsonyi szezont.

A két kereskedőtől kapott válasz összecsengett abban, hogy a csomagkiszállítókat az idei Black Friday forgalma lepte meg.

Az eMAG esetében november végén több mint 315 000 eladott termékről beszélhetünk, amelynek döntő többsége már kiszállításra kerül

– áll a kereskedőháztól kapott nyilatkozatban.

A hazai futárcégek arra számítottak, hogy az online rendelések tavalyhoz képest 15-20%-kal lesznek magasabbak, ehhez képest mintegy 40 százalékkal nőttek, ez okozza a fennakadásokat

– válaszolta kérdésünkre az Extreme Digital.

A helyzetet rontotta a többi decemberi akció is az eMAG szerint. És azt sem szabad elfelejteni, hogy az online vásárolt karácsonyi ajándékok mellett az üzleti ajándékoknak is ez a szezonja. Az Extreme Digital belső statisztikái szerint a csomagok több mint kilencven százaléka időben megérkezik karácsonyig.

A cég szerint a problémát főleg a nagyméretű termékek – mosógépek, szárítógépek – okozzák. A magyar vásárlók eddig is szívesen hagyták karácsonyra a háztartási eszközök cseréjét, és idén is ezt mutatják a számok. Sőt, a mosógépek és a hűtők mellett idén a szárítógépekből is jelentős mennyiség kelt el.

Az okostelefonokból fogy továbbra is a legtöbb, még tavaly karácsonyhoz képest is 40 százalékkal emelkedtek az eladások, pedig akkor is a legjobban fogyó termék volt.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?