Jó, ha a telefon tud bankkártyaként viselkedni, de egy amerikai felmérés szerint a mobilos fizetést nem ez fogja eladni, hanem a kedvezménykártyák.

Jó, ha a telefon tud bankkártyaként viselkedni, de egy amerikai felmérés szerint a mobilos fizetést nem ez fogja eladni, hanem a kedvezménykártyák.

Nem lehet tagadni, az emberek szeretik a kuponokat
Nem lehet tagadni, az emberek szeretik a kuponokat
(fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)

Két fajta mobiltárca létezik: a fizetős és a nem fizetős. Az előbbibe tartozik az Apple Pay, a Samsung Pay. A nem fizetős tárcában különböző hűségkártyákat lehet eltárolni. Illetve vannak appok, amelyek mindkét funkciót kínálják. Hazánkban az OTP bank Simple nevű appjával mozijegyet is lehet vásárolni, de az Ikea kártyánk számát is megjegyzi. De elérhető a magyar felhasználók számára a Telenor Wallet, Vodafone Wallet vagy a Telekom MobilTárcája is. Bankkártyás fizetésre ezek akkor alkalmasak, ha a tárcába felvettünk egy OTP MasterCard Mobil PayPass kártyát, amely Magyarországon egyedüliként alkalmas mobilos érintés nélküli fizetésre. Lemák Gábor fintech szakértő szerint azonban hamarosan változni fog a hazai kép.

Az amerikai Urban Airship felmérése szerint a két tárcatípusból a második a fontosabb. A mobilfizetést használó tömegek számára hasznosabb, hogy a telefon tudja az összes hűségkártyájuk számát, sőt, elő is keresi azokat, ha a bolt közelében járunk.

A jelentés szerint az ilyen funkciók segítenek növelni a remények szerint nagy jövő előtt álló mobilfizetési kedvet. Jelenleg a mobiltárcák a 4,6 billió dolláros bolti fizetések alig fél százalékát érik el. A lassú növekedésért a VentureBeat szerint a megszokás a felelős: az emberek a készpénzt és a kártyákat szokták meg, idő átalakítani a bevésődött felhasználói szokásokat.

Mobile - Physical Card - Disable
A fizikai kártyát is mobilról lehet letiltani az N26-nál
(fotó: Final)

A hozzáállás a kor és az anyagi helyzet mentén is változik. Az y-generáció tagjainak 67 százaléka fizetett mobillal az elmúlt negyedévben, míg a 35 és 54 közé eső korosztálynak csak a fele. A legalább 60 ezer dolláros bevétellel rendelkező háztartások tagjai is valószínűbb, hogy a mobiljukkal fizetnek, mint az ennél alacsonyabb jövedelmű felhasználók.

A válaszadók fele érdeklődött a mobilos fizetés iránt (…), viszont a vásárlók háromnegyede mondta azt, hogy használna mobiltárcát, ha a hűségpontokat és a kuponokat automatikusan megkapnák fizetéskor

– mondta Judy Chan, az Urban Airship termékmarketing igazgatója.

A boltba való betérést pedig olyan funkciókkal lehet ösztönözni, mint a vásárlók emlékeztetése arra, hogy valamelyik kuponjuk le fog járni. Ez különösen akkor hatásos, ha a bolt közelében kezdi el zargatni az embereket a telefon. A legtöbb mobiltárcába már bele van építve a funkció, a boltoknak csak használniuk kell.

Az újabb telefonokra automatikusan feltelepített mobiltárcák szintén arra ösztönzik az embereket, hogy használják az appokat. „A hűségkártyáikat a telefonon tárolók 69 százaléka mondta azt, hogy így inkább használják a kártyájukat.”


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?