2019. júliusától jön az azonnali banki átutalás – jelentette be az MNB illetékese a FinTechradar konferencián, ahol szó volt a bizalomról, a csókról és még sok egyéb érdekes fintech témáról.

2019. júliusától jön az azonnali banki átutalás – jelentette be az MNB illetékese a FinTechradar konferencián, ahol szó volt a bizalomról, a csókról és még sok egyéb érdekes fintech témáról.

(Forrás: Walt Stoneburner / Flickr CC-BY)
(Forrás: Walt Stoneburner / Flickr CC-BY)

Még zajlik a FinTechRadar Konferencia, kávéscsészékkel körülrakott, lassan merülő laptopon születik ez a bejegyzés. Aki lemaradt, nem maradt teljesen ki: az előadások felvételei lassan felkerülnek majd a netre, a konferenciazáró sörözésre pedig még épp ide lehet érni.

De mi hangzott el?

Bartha Lajostól, az MNB pénzforgalmi területének igazgatójának előadásából kiderült, hogy ha fene fenét eszik, akkor is lesz azonnali – ez maximum öt másodpercet jelent – utalási lehetőség a magyar bankok között. Fény derült arra is, hogy a pontos dátum 2019. július 1. Ha ez távolinak tűnik, el kell áruljuk, hogy a közönség soraiban ülő banki szakemberek egyhangúlag állították, hogy nagyon optimista álláspont az, hogy ennyi idő alatt megépíthetők a szükséges rendszerek.

Álmos Balázs, a Planet of the Apps mobilanalitikai cég arra világított rá, hogy nem csak a nagy adatbázis összegyűjtése a lényeg. Jól elvégzett analitika nélkül az adat akár át is verhet. A szűrés, az egymásra rakott rétegek mondják meg a tutit. Lehet, hogy az első rétegben még az jön ki, hogy X csoportnak hirdetve olcsóbban érünk el nagyobb számú ügyfelet, de még egy-két ásónyomnyi mélységben már kiderülhet, hogy de h a drágábban elérhető Y csoportot célozzuk meg, ők jóval többet fognak költeni. Az adat átalakítja az ügyfelekről, piacokról, hálózatokról kialakított képünket, különösen ha tudjuk, mire használjuk.

Ott a csók a dián!
Ott a csók a dián!

Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobiltól előadásának még ridegebb a tanulsága. Szerinte úgy, ahogy ma egy rendes cégnek van marketingstratégiája, PR-stratégiája és így tovább, úgy kell legyen fizetési stratégiája is. Az appokba nagyon nehéz becsábítani az embereket, a mobilt nem úgy használják az emberek, mint a böngészőt. Itt már nem fér bele az, hogy a fizetés kényelmetlensége miatt elveszítenek a cégek ügyfeleket.

Van tanulság is!

Fintech szakértőkben elsők vagyunk, de nincs elég fintech vállalkozás. El kellene kezdeni csinálni.

Illeve Szalai Ferenc előadásában elhangzott az is, hogy „fintech céget csinálni nehéz”, de banki partnerségekkel, telekommunikációs cégekkel együttműködve nem lehetetlen.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?