A gazdagság istennőjéről elnevezett robot tereli az ügyfeleket egy indiai bankfiókban. Ha az ötlet beválik, a többi fiók is kap robotot.

A gazdagság istennőjéről elnevezett robot tereli az ügyfeleket egy indiai bankfiókban. Ha az ötlet beválik, a többi fiók is kap robotot.

nao
(Fotó: Laurent Neyssensas / CC-BY)
(fotó: Laurent Neyssensas / CC-BY)

Egy bankfiókot és egy játékboltot nem volt egyszerű összekeverni. Egészen mostanáig. Az indiai City Union Bank ugyanis tesztként robotokat telepített a Thyagaraya Nagarban található fiókjába – írja a The Hindu. Ez még mindig lehetne komoly, de a szóban forgó robot két láb – azaz 60 centi – magas, és inkább illene egy gazdag gyerek karácsonyfája alá, mint egy bankba.

A City Union választása a NAO nevű robotra esett. Az eszköz azért érdekes, mert az agyát a számítási felhőben tartja. Vagyis pontosabban fogalmazva, össze lehet kötni olyan számítógépes rendszerekkel, amelyek képesek választ adni a robotnak feltett kérdésekre. Mellényúlás lenne ezt ebben a formában mesterséges intelligenciának hívni, még az IBM Watson technológiájával felvértezett NAO sem lesz egy önállóan cselekvő, a Terminátort is megszégyenítően hatékony masina. Viszont arra alkalmas, hogy eligazítsa az embert az általa használt adatbázisban szereplő információk alapján.

Az indiai bankfiókban is ez lesz a robot szerepe: az előtérben üdvözli a vevőket és elmagyarázza a pénzügyi termékeket. A bank már át is nevezte a robotját Lakshminek, a jólét és gazdagság hindu istennője után.

Gaja_Lakshmi

A pilot érdekessége amellett, hogy egy játéknak tűnő eszközt bocsátanak az ügyfelek rendelkezésére, hogy a bank megoldása csak félig van kész. A robot csak angolul tud egyelőre beszélni, a jövőben tanulja meg a helyi nyelveket. Emellett a banki magrendszerrel sincs még kapcsolatban, így csupán információt tud szolgáltatni, előbb-utóbb át kell adja a hozzá fordulókat egy emberi ügyintézőnek. Szóval nagyjából úgy tesztelik az új technológiát, mintha egy startup lennének. Összeraktak egy olyan minimálterméket, ami már jó valamire, és rögtön el is büszkélkednek vele. Ha pedig az emberek használni kezdik, jöhet a többi funkció.

A következő két-három hónapban csak figyeljük, hogy az embereknek mi a reakciója. 2017 márciusára viszont 25-30 fiókba szeretnénk robotot telepíteni

– mondta N. Kamakodi, a bank igazgatója.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?