A kínai Ant Financial megállíthatatlannak tűnik. Egy hete még csak arról beszéltek, hogy globális játékossá akarnak válni, kétmilliárd ügyfelet elérve tíz éven belül.

A kínai Ant Financial megállíthatatlannak tűnik. Egy hete még csak arról beszéltek, hogy globális játékossá akarnak válni, kétmilliárd ügyfelet elérve tíz éven belül.

moneygram
(Fotó: Ged Carroll / CC-BY)
(fotó: Ged Carroll / CC-BY)

Az ügyfelek összegyűjtését már el is kezdte a cég: 880 millió dollárért megvásárolta a pénzküldéssel foglalkozó amerikai MoneyGram szolgáltatást. Az üzlet még nem végleges, rá kell bólintania egy több hatóság tagjaiból verbuvált nemzetbiztonsági ellenőrző bizottságnak. Erre minden külföldi felvásárlás előtt álló cég esetében szükség van, nem csak akkor, ha a legnagyobb kínai pénzügyi vállalatok egyike készül bevásárolni.

A MoneyGram azonban nem csak az Egyesült Államokban szolgáltat. Kétszáz országban összesen 350 ezer fiókot üzemeltet. Az Ant Kínában már a legnagyobb online fizetési céggé nőtte ki magát, 630 millió felhasználóval rendelkezik, az Alipay nevű szolgáltatását pedig 450 millióan használják. A külföldi felvásárlások ez utóbbinak a nemzetközi elterjesztését is célozhatják.

A bejelentés alkalmából kiadott nyilatkozatban Eric Jing, az Ant Financial vezetője azt mondta, hogy a cégek összekapcsolásából biztonságos, egyszerű és hozzáférhető pénzküldési mód nyílik olyan nagy gazdaságok között, mint az USA, Kína, India, Mexikó és a Fülöp-szigetek. A hír jót tett a MoneyGram részvényárfolyamának. Az ára kilenc százalékot emelkedett a hír hatására.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?