Nem sofőrökről és nem is szerelőmunkásokról van szó. Egy kényelmes, fehérgalléros munkát veszítenek el azok, akiknél gyorsabban számol a gép.

ibm watson számítógépHarmincnégy embert épít le a Fukoku Mutual Life Insurance, munkájukat a jövőben az IBM Watson rendszerére épített mesterséges intelligencia végzi el. A biztosítótársaság szerint 30 százalékkal hatékonyabb munkavégzést lehet elérni a géppel, és a befektetés két év alatt megtermeli az árát. Az emberi munkavállalóknak március 31-e lesz az utolsó munkanapjuk – írja a Guardian.

A biztosítási kifizetéseket számoló új rendszer alapjául szolgáló Watsont az IBM kognitív rendszernek mondja. A lassan mindenre használt mesterséges intelligenciánál szűkebb ez a kategória, viszont érthetőbb, mit vállal a cég. A Watson dokumentumokat, hanganyagokat, videókat tud értelmezni, adatbázisokban tud kutatni, és a neki feltett kérdésekre képes kerek mondatokban válaszolni. A különlegessége, hogy nem kell előkészített adatbázisokat adni a programnak, strukturálatlan információforrásokkal is elbír.

A japán kormányablakba is beköltözhet a Watson

A Mainichi Shimbun hírlap szerint a biztosító számára testre szabott Watson kórházi zárójelentések ezreiből fogja kideríteni, mennyi pénz jár az ügyfelekből. A biztosító az elmúlt évben 132 ezer kárigényt dolgozott fel. Az összegeket márciustól Watson számolja, viszont pénzt addig nem fizetnek ki, amíg egy ember le nem ellenőrzi a számításokat.

A Fukoku Mutual Life Insurance a második a japán piacon a Watsonnal. A Dai-Ichi Life Insurance már használja az IBM technológiáját, ők azonban nem kísérték leépítésekkel az MI bevezetését. Az elöregedő népességű országban nem csak a biztosításban jelenik meg a mesterséges intelligencia, hamarosan kormányhivatalok is tesztelni fogják, hogy hatékonyabbá teszi-e az ügyfélszolgálati munkát a gép.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?